Carnevale besök!

 




Får jag lov att presentera ”CARNEVALE” av Ttcombat.
Ett spel där olika warbands/grupper klår upp varandrna på Venice/Venedigs gator och vattendrag.
Tog mig i kragen och fixade upp en session så man kunde testa lite. Allt under Krenels vakande ögonhålor.

Tre warbands har jag till mitt förfogande:
The Guild: Assassins creed stuk, med allt från fiskare, lönnmördare, horor/skökor, civila och dyl.
The  Rashaar: Vilka jag lättast kan förklara som Cthuhlu-estique. Med fiskfolk, monster, och förkärlek till vatten.
The Vatican: Korsriddare, biskopar, munkar, präster och en hel drös med stryk! Allt i guds namn! (Dessa grabbar är min personliga favorit, heh)

Kan tillägga att det finns en hel del fler grupper att spela som. Galna vetenskapsmän med zombier och djur-experiment likt lejon, krokodiler och noshörningar. Domedagssekter klädda som pajaser. Mordlystna adelsmän som drar med sig köksan och butlern på mord turer. Samt lite magiker och såklart vampyrer…. Dracula själv och hans gelikar smaskar loss på Venedigs invånare!!











En Gondolir seglar in mot kanalkanten och en väntande fientlig biskop vakt.
Föga vet vakten att en Guildmedlem står redo att assistera sin kompanjon från taket.








Ledaren för Vatican, ”Biskop Christoffer” (Ingen relation ed.) står öga mot öga mot Rashaar’s ledare.
De båda magikerna kastar loss med besvärjerser och motbesvärjelser. Men Magi-Rashaar har ingen chans emot guds utsände!!




”Vad skulle jesus gjort?” Frågar sig Biskop vakterna när de möter Rashaar kräken.



Rashaar’s slavar marcherar ut ur gränderna. Alla i ett drömliknande tillstånd. Dessa slavar är bara ämnade att skydda ledarna av kulten. Eller om annat bli en liten matbit till Raadru….



En nyfiken bybo får snart se vad det var som morrade i gränden….
Trots att de är fiender så kommer Vatikanens väktare till kvinnans undsättning.
Med guds hjälp hugger han ned monstret.






Kvinnan belönar sin räddare med att putta honom i vattnet. Vilket gör att han snabbt drunknar pga … ja tung rustning ….. DET ÄR INTE SÅ LÄTT ATT SIMMA I TUNG RUSTNING, okay!?


Kan inte hjälpa det men dessa kartong hus är löjligt trevliga. Så simpla, men deras färgglada utseende får mig att tänka på de gamla godishusen man köpte förr. Tyvärr blir jag besviken varje gång jag öppnar, och godis saknas i mina. DOCK går detta att åtgärda efter ett litet besök till ICA.



Om ni undrar så är svaret "Ja"
Jag målade bara Vatikanens ledare för att han är huvudpersonen, och den enda viktiga karaktären på detta spelbord. Vaddåda!?

Slutsummeringen: Klart godkänt och enkelt spel. Med präktiga modeller, annorlunda faktioners & warbands, samt en fokusering på rörlighet och cinematiska strider. Nu gäller det bara att hitta någon att spela det med.
















Popular posts from this blog

Ogors Vs. Sylvaneth

Dreadd city vs Sylvaneth

Söner mot Systrar