Twilight 2 000

 



Twilight 2 000 - Box Genomgång

Sitter och kikar i Twilight 2000 boxen, och blir glatt överraskad hur mycket Fria Ligan har gått fram, bara från tiden med Mutant: År noll till detta. Här har vi en tärning med träffzoner, kan tyckas simpelt. Men jag tycker det är roligare att rulla den, än att rulla en T6 och se på en tabell vart man träffar. Samma sak med "random encounter" korthögen. Vi har nu väder, hur zonen/området ser ut, terräng, och diverse hot. De har även tagit in "nya" tärningar i form av T8, T12,T10 mer.

Det enda jag inte gillar är initiativ korten, men endå, det kan man ju välja själv om man vill ha eller ej, heh. Vad kan jag säga, jag är svag för tärningsrullning. Kort har aldrig varit min grej!

*** Man får upp förväntningarna av hur de kan komma göra med sin version/nylansering av Drakar och demoner

En klart Godkänd och väldigt galant box.















Popular posts from this blog

Ogors Vs. Sylvaneth

Dreadd city vs Sylvaneth

Söner mot Systrar